31.12.09

MANGGO MOUSSE




Ok untuk resipi terbaru yang aku cuba ni lak aku dapat dari dapur kak zai, http://dapurcomelku.blogspot.com/ .....aku memang minat gile tgk blog dier nih..banyak resipi-resipi yang menarik.......terkena la plak mak mentua kasi mangga untuk bawak balik.....cume mangga yang aku guna kurang manis...so kureng sket laa rasa manis tuh....nk buat senang la gak....kalau u all nk try dipersilakan....resipi ni aku copy paste jek dari blog kak zai ni...

Bahan-bahan


200g yogurt tanpa perisa


100ml susu segar


1-2 biji mango


16g gula


5g gelatin + 1 sudu besar air panas


Cara-cara


1) Kupas kulit mango. Masukkan semua bahan kecuali gelatin ke dalam blender or mixer. Mix sehingga semuanya sebati.


2) Masukkan pula gelatin. Mix lagi dalam 1-2 minit.


3) Tuang ke dalam acuan. Sejukkan dalam peti sejuk.


4) Hiaskan dengan mango yg dipotong dadu sebelum dimakan.


Note: Kalau mango tu manis, boleh kurangkan gula. Kalau takde fresh mango, boleh guna yg dalam tin.

0 comments:

Post a Comment

 

LoVE To EaT Template by Ipietoon Cute Blog Design