2.2.10

KEK COKLAT 2 MINIT

Kek nih dah lama aku buat...tapi cukup mls naik taip...aku dpt resipi nih dari blog mamafahmi...Memang senang giler...rasa pon sedap...mcm biasak la bwk pi opis sure abis la....ok untuk pic & resipinye kat bawah ni yer....

Sila kedalam OVENHANGUS saya dulu yer....


Aku tak sabo nk rasa kek nih...belum sejuk dh potong...topping pon x sempat letak


Hek eleh...posing lelebih nampak MR SAMSUL...

Bahan-Bahan:

1/2 cawan tepung naik sendiri
1/2 cawan gula (aku blend)
2 sudu teh cocoa powder
garam
1/4 butter yang dicairkan
1/2 cawan fresh milk
1 biji telur
1/2 sudu teh vanilla essence

Cara Membuatnya:

Campur semua bahan dalam mangkuk, pukul dengan senduk lebih kurang 2 minit....Pastu masukkan dalam "Pan"...Bakar pada suhu 160'c sehingga kek masak...

Note : Aku buat dua adunan..pastu dalam adunan tuh aku tabur coklat cip....boleh gak letak adunan dalam cupcakes.....

1 comments:

 

LoVE To EaT Template by Ipietoon Cute Blog Design